Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Sörbúvár

Férfiak cukrászdája

A kínai-magyar sörfőzdék...

FIGYELEM! AZ ALÁBBI ÍRÁSBAN - A BLOGÍRÓ SZERINT - SILÁNY MINŐSÉGŰ TERMÉKEKET ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ PIACI JELENSÉGET MUTATJUK BE! AMENNYIBEN SZERETNÉ MAGA ELDÖNTENI, HOGY MI A JÓ ÉS MI A ROSSZ, ÚGY:

  1. DÖNTSÖN SAJÁT BELÁTÁSA SZERINT! vagy
  2. VÉGEZZEN EL EGY SÖRBÍRÁLÓ TANFOLYAMOT !  vagy
  3. LÁTOGASSA AZ ELTE BTK FILOZÓFIAI VAGY A PPTE TEOLÓGIAI FAKULTÁSÁT!

X5KÍNA.jpg

Mindenekelőtt nézzünk néhány konkrét pozitív példát, hogy legyen viszonyítási alapunk, hisz a jó-rossz meglehetősen szubjektív fogalmak, habár vannak bizonyos általános objektív ismérvek, aminek a nyomán haladhatunk. (természetesen behelyettesíthető más főzdékkel, azonban a jelenséget bemutatni az alábbi példával talán a legegyszerűbb.  A Békésszentandrási Sörfőzde volt a sörforradalom egyik úttörője, abból a szempontból, hogy felismerte:

  • be kell ruháznia üvegpalackozóba, hogy megfelelő piacot szerezhessen, és eljussanak a sörei ahhoz a fogyasztói réteghez, ahonnan komoly bevételre számíthat - éttermek, minőségi italokat tartó pubok, sörszakboltok
  • nem a 3+1 nagy sörgyárral kell versenyre kelniük, hanem valódi minőséget, sőt különléegességet kell előállítaniuk, minőségi alapanyagok felhasználásával és megfelelő, megbízható, folyamatos stabil minőséget biztosító technológiával

Így készítették el a - nyugodtan mondhatjuk világszínvonalú - Szilvás sört, vagy szakítva az eddigi olcsólágeres hagyománnyal, főztek sötét bakot (Fekete Korsó), zamatos duplabakot (Black Rose). Természetesen néhány szélesebb látókörű főzdetulajdonos, jó üzletemberként felismerte a lehetőséget, és lépést tudott tartani az új helyzetben a piaci igényekkel. A felsőerjesztésű sörökről (Bors, Grabanc, Hopfanatic, Csobánkai) sem szabad elfeledkeznünk, de a kínai-magyar (azaz gagyi) sörökre általánosan jellemző, hogy alsó erjesztésűek.

A miskolci Serforrás Korty-a sajátos magyar különlegesség iránti igény iskolapéldája, a Fóti Kézműves Sörfőzde söre (Keserű Méz) pedig abból a szempontból (is) úttörő, hogy bekerült egy országos borkereskedés állandó kínálatába, ami óriási lépés, és a söröknek nagyon jót tett, hogy a kíváncsi és jó vásárlóerejű borfogyasztók közül a nyitottabbak el-elkalandozzanak, és a szőlőt az árpára cseréljék le. Sőt, a fótiak mellett szerte az országban több remek példa van arra, hogy más vidéki főzdék is igyekeznek megfelelni a kor igényeinek. A dombóvári Kissler izgalmas sörei (Ninkaszi vágya, Holló), a vörösvári Rotburger duplabakja (Teufel) vagy a kazincbarcikai HBH Csalános söre, vagy a csepeli Rizmajer izgalmas sörei (példák természetesen itt is a teljesség igénye nélkül) mind mutatják, hogy haladnak a korral a kis sörfőzdék. A folyamatnak jótékony hozománya még, hogy több sörfőző kísérletezik új receptekkel. (ellentétben avval a 90-es években tapasztalt folyamattal, hogy a gombamód szaporódó sörfőzdék, ahol sokszor hiányzott a szakértelem, a főzőüsttel együtt vásárolták meg a receptet, és nem volt semmilyen egyéb innováció, csak ellátták a helyi igényeket). Az új recept mellett új, jobb minőségű malátatípusokat, komlót és jobb élesztőtörzseket is felhasználnak.

Vannak azonban olyan vállalkozások, akik a megfelelő innováció helyett csak meglovagolják a hullámokat. Ezt természetesen a soproni illetve a kőbányai sörgyár sem hagyta ki. A "Kézműves" Arany Ászoktól és a gyümölcsös Soproni Démontól azonban ne sok jót várjunk, de ezekről már korábban írtunk. Itt azokról a 20-100ezer hektoliteres éves mennyiséget előállító főzdékről beszélünk, akik tevékenységükkel lejáratják az értékeket, és elfordítják a fogékony fogyasztókat a valóban minőségi kisüzemi söröktől, hiszen főzeteik sokszor még a nagyüzemi átlagnál is gyengébb minőségűek vagy drágábbak. Ezekre általánosan jellemző

  • silány minőségű, olcsó alapanyagok (rossz minőségű maláta, komló, hozzáadott kukorica) folyamatos és következetes használata
  • nagyüzemi sörtechnológiák és többször adalékanyagok (stabilizátorok) használata
  • a korábbi silány minőségű sörük receptjének megváltoztatása helyett a tömegtermékük csomagolásán a "kézmúves" (Új Maláta) és egyéb egyediséget bemutatni vágyó pl. "érlelt maláta" (ER-PÉ) kitételek hangsúlyozása.
  • gyakori technológia hibák
  • kisérőjelenségként sokszor magyarkodó, népi motívumokkal és egyéb olcsó, színvonaltalan grafikai megoldásokkal ellátott csomagolás (néha - pl.: Új Maláta - viszonylag igényes üvegpalack is előfordul)

kisalfoldimeggyes.jpgSzerencsére a "közönséget" azaz a fogyasztókat nem lehet leváltani, így reméljük lassan kigyomlálódnak ezek a sörök a piacról és visszaszorulnak abba a szférába, ahol a nagyüzemi alapsörökkel és egyéb ipari csűrcsavarral bolondított változatokkal kelnek "nemes" versenyre.

És akkor pár konkrét negatív példa a pozitív eredetivel párhuzamba állítva, hogy lássuk, kivel-mivel is van dolgunk. A pozitív főzde-példák természetesen könnyen bővíthetőek lennének, a kínai-magyarságnak jelenleg nem jut eszembe más ennyire jellegzetes képviselője. Ha tudtok ilyen piaci szereplőről írjatok! 

  • Jó minőség: Békésszentandrási Szilvás Sör - Kínai-magyar utánzat: Corvinburg Szilvás Sör
  • Jó minőség: Békésszentandrási Meggyes Sör - Kínai-magyar utánzat: Kisalföldi Meggyes - ER-PÉ - Smaklig Matild Kft
  • Jó minőség: Békésszentandrási Betyár Király - Kínai-magyar utánzat: Betyár Fekete - ER-PÉ - Smaklig Matild Kft

Természetesen mindig voltak és lesznek a piacokon utánzatok, de jó ha tudjuk, mire kell odafigyelni. Eddig és a továbbiakban is természetesen mindenkinek az igényei, pénztárcája és neveltetése határozza meg, mi az, amivel megelégszik. Amennyiben a két említett főzde meg szakítana - általunk sejdített - kínai-magyarságával mi lennénk a legboldogabbak, és örömmel adnánk híreket róla.

(fotó: Armando Otchoa)

A bejegyzés trackback címe:

https://sorbuvar.blog.hu/api/trackback/id/tr535076986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.02.12. 20:20:21

jó írás :)
az ilyen RP - le sem merem írni rendesen, mert még be leszek berelve - féle sörökkel az a baj, hogy a jó kézműves sör hamis látszatát keltik, de viszonylag jó helyen (értsd forgalmas, pl fogarasi úti tesco) árulják így a tömegek megveszik, hogy na asszony megkóstoljuk mi is a kézműves magyar sört, belekortyolnak és azt hiszik, hogy ennek ilyennek kell lenni, pedig nem

alehunter 2013.02.12. 22:13:43

:) teljesen korrekt írás. a helyzet mondjuk talán nem annyira tragikus, már olyan tekintetben, hogy sok embert térítenének el a kézműves söröktől. akinek a PET palackos literes képezi a vágyat a kézműves minőségi iránt és aki ebből következtetne a kézművesekre, az valószínűleg a legalja PET palackos nagyüzemiekhez fogja mérni, meg a dobozos sz*rburg, mert trágyahoff sörökhöz, szóval csalódni nem fog. legfeljebb megállapítja, hogy nem rossz ez, csak drága.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.12. 22:24:21

@alehunter: Elég sok embert láttam már rácsodálkozni a barátom (Attila Pince) borára. Olyanok is egyszerűen elájultak tőle, akik előtte még nem, vagy alig ittak bort. Sokan vannak, akikben megvan a jóra az igény, de eddig csak savanyú multi-lágerekkel találkoztak, és amikor tennének egy próbát, akkor szembejön egy ilyen. A Rotburger alapsörei is PET-ben vannak, vagy a Rizmajer karácsonyija is abban került hozzám, de azok fényévekre vannak ezektől a pancsolmányoktól. Ráadásul ott az Új-Maláta, ami 3 dl-es üvegben van (jó, kicsit clip-art-os a Mátyáskirály rajta, de azért még elfogadható a megjelenése. Csak az is egy tömegláger. Bár annak legalább nincsen hibás technológiából adódó mellékíze, csak egyszerűen gyenge közepes kukoricás láger

alehunter 2013.02.12. 22:29:21

@pif: ebben is lehet valami, én mégse aggódnék. nem jutnak ezek el annyi rejtett sörimádóhoz.
a rizmajer karácsonyija meg tényleg elég ízletesre sikeredett :)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.12. 22:36:47

@alehunter: Van sok ember, aki szeretne jót inni, de visszarettenti egy 8-900 Ft-os 3 dl-es sör, mert már nem fér bele a büdzsébe. Egy literes 4-700 Ft-os még igen, és ezek a sörök, pont ott vannak ebben a szegmensben, mint a Rizmajer-Rotburger-Palóc-Blonder. Csak ez utóbbiak vállalhatóak. A Szögediek is hasonlóak ehhez, csak ők nem tolják az arcunkba azt, hogy Kézműves, és viszonylag korrekten ráírják az infokat, és még úgy-ahogy ihatóak is, bár a buta cukrosságuk nem túl pozitív...

alehunter 2013.02.12. 22:44:57

@pif: no igen, a szögedi répacukor...:)
egyébként viszont: akkor amikor egy nagyüzemi silány láger 150-250 FT/0.5L, nem lehet komoly minőségi igényt megfogalmazni, minőséget várni 300-700Ft/L-es árért. de ez csak a saját véleményem

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.12. 22:54:45

@alehunter: a Rotburger Teufel 750/liter és az egy duplabak, A Rizmajer sörei 400-500Ft /l Pl a Karácsonyi 500 volt. Mindkettő korrekt darab, El is fogyott

Impavidus Mortalium 2013.02.12. 22:57:41

korrekt.

én ennek a meggyes irtózatnak a gyártóját keverőlapáttal verném agyon.

alehunter 2013.02.12. 23:06:36

@pif: a teufelt nem kóstoltam, rizmajeréktől viszont gyakorlatilag mindent. sokat nem számít, de ami tényleg kimagasló, az a porter, az megy 550 :). azért őszintén szólva sokkal nincsenek a nagyüzemiek minősége fölött a legtöbb esetben. a porter persze kivétel (meg esetleg még a konyakosmeggyes), de azért az ászok, vagy mondjuk a cortez messze van a kiváló kézműves sörtől. azt elfogadom, hogy korrekt sörök, ár/érték arányban is ok-k, de nem jobbak egy nagyüzeminél.

alehunter 2013.02.12. 23:07:32

@Impavidus Mortalium: ebből botrány lesz, ha idetalál a gyártója :):):):)

Impavidus Mortalium 2013.02.12. 23:26:57

@alehunter:
Ehhh. Ha hiányzik neki, hogy egyszer végre tényleg érintkezzen a keverőlapáttal a bőre, hát én szurkolok neki :)

alehunter 2013.02.12. 23:32:57

@Impavidus Mortalium: pedig ebben a sörükben érlelt maláta található lapátszám. szégyelje magát, akinek nem ízlik :)

Corvinburg · http://interwest.boltaneten.hu/kinalat/24_a_kezmuves_sorok/ 2013.02.12. 23:44:30

A kinai-magyar sörfőzdék cikk írója nyilvánvalóan tájékozott az utánzat témában mert kijelentő módban, pártatlanul felvilágosította a blog olvasóit. Ez a demokrácia. Az új Maláta címkéje tényleg nem sikerült fényesre, de azért még így is összemérhető az elmúlt húsz év kisüzemi design termésével. A cél valóban a kis üveges kézműves csinnadatra, sörforradalom meglovagolása volt. Nincs ebben semmi rossz, csak marketing, értékesítés, üzlet. Bár a mai napig nem tiszta mi az a kézműves sör elnevezés, hisz minden magyar serfőzde kisüzemi ital készítő vállalkozás. Szinte ugyanolyan tartályokat, alapanyagot, technológiát használnak. (A FK-en terjedt el a kézműves sör név használata.) A Corvinburg Szilvást és a Békésszentandrási Szilvást összehasonlítani tényleg érdemes csak szeretnék több véleményt olvasni nem pedig a kinai-magyar párhuzamot elemezni.
Kedves IPAfai Pap! Valóban kóstoltad a C. Szilvás sört?
Üdv, V.Gábor

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2013.02.13. 00:07:30

Régi vesszőparipám, hogy egy jó pilset főzni a legnehezebb. Ez a békésszentandrásiaknak sem sikerült, pedig igyekeztek az Ogre sörével. Sőt ahogy az a legutóbbi sörkóstoláson kiderült: a Szilvás is messze van még a világszínvonaltól.
Mindezek ellenére örüljünk hogy vannak próbálkozások és hadd igya mindenki azt, ami neki ízlik vagy amire futja a pénztárcájából.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 00:18:12

@Corvinburg: Kedves Gábor! Köszönöm a nyugodt hangvételt! Igen, kóstoltam, jelenleg nincs nálam a kóstolási jegyzet, úgyhogy csak az emlékeimből merítkezem. Az illata és a habja kifejezetten kellemes (cukros ringlószilva-kompót illat) szép, viszonylag tartós fehér hab, jól belőtt rózsaszín árnyalatú szalmasárga szín, vagyis a megjelenéssel semmi bajom nincs. A probléma a gyenge minőségű alapsörrel és az ipari mellékízekkel (aroma, szőlőmag) van, amik teljesen műanyaggá teszik az ízeket, és lerombolják a bíztató kezdetet. Pozitívunm, ha ezt annak lehet nevezni, hogy gyártástechnológiailag nincs semmi ízhibája (DMS v. diacetik) ebből a szempontból mindenképpen előrébb áll az Erpé meggynél. A békésszentandrási konkurenciának a nagy előnye vele szemben, hogy tisztességes könnyű lageralapon van, és bár az is sürítménnyel készül, szépen belesimul a szilvaíz a könnyed keserű lágerbe, egy tanítani való gyümölcssör. Természetesen nem megbántani akartam Önt, hanem egy jelenséget elemeztem. Üdvözlettel V. István

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 00:23:50

@Árpa Jankó: Nem értek egyet, szerintem a szentandrási szilvás nagyon eltalált darab, mintapéldája a BJCP gyümölcssör kategóriának, remek az egyensúlya a sörnek és a gyümölcsnek benne. Az Ogre sör sztem se jó pilzeninek, és persze ők is csinálnak rosszat, az a padlóviasz-szagú vérnarancsos ünnepi sör egyszerűen katasztrofális, és ihatatlan.

KL_ 2013.02.13. 08:42:27

Mikor az USA-ban kezdték feszegetni ezt a kérdést, akkor lett belőle (szerintem jogos) sértődés. beerpulse.com/2012/12/august-schell-brewing-to-ba-in-response-to-craft-vs-crafty-shame-on-you/
Mondjuk ott inkább a hozzáadott kukoricán meg a tulajdoni részarányokon pörögtek, de a lényeg ugyanaz.
Ahogy a bevezetőben is írtad, nem olyan egyértelmű eldönteni, hogy mi az igaz v. hamis kézműves sör.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 09:13:42

@KL_: ott azért kultúrált mederben maradt a hangnem, az nem egy Erpé volt. Az USAban azért mások a léptékek, ráadásul a tulajdoni arány az egyik alapja az amerikai szövetségnek. Ez ügyben lásd az aranyászokos posztot, amit ebbe az írásba is belinkeltem. Ebben az esetben sztem nem a kézművesség a lényeg, hanem a megtévesztés mértéke. A Corvinburg mindenesetre - ahogy írta is - inkább csak meglovagolta ezt a hullámot, az Erpé azonban - sajátosan gagyi módszerekkel ugyan - kihasználja a tájékozatlanabbakat. És még technikailag is hibás a terméke, nemcsak silány.

rambo13 2013.02.13. 09:32:09

@pif: pár észrevétel:nagyon sok igazság van abban amit mondasz, de egy kicsit lehetne kiforrottabb ez a mostani...ez a kínai-magyar párhuzam nem a legjobb szerintem...
szvsz a szilvás sör nagyon jó, de biza ittam már belőle nagyon rosszul sikerült példányt, a betyár király számomra egy rettenet, de épp azért mert túl sok mindent tettek bele...kicsit olyan, mintha tonnaszámra enné az ember a cukros aszalt pirosbogyós gyümölcsöket...
de az az ünnepi volt a legalja...

sztem a fenti kisüzemiket legnagyobb baja, az amit Ludas úr is folyamatosan mond, (csakhát nehéz kivenni a szavaiból, h ezt akarja mondani :))

Ugye ő azt mondja, h 17 éve tud nem is kicsi profitot termelni abból amit elad, akkor miért változtasson...ugye pont azért nyereségesek, amit te is leírtál, h iszonyatosan leszorítják a költségeiket (olcsó nem jó minőségű alapanyagok, adalékok)
így nagyon olcsón tudják eladni a terméket és biza van is egy vásárlóréteg, aki nagyon árérzékeny (erről nem feltétlenül ők tehetnek, azért elég durva jövedelem különbségek vannak az országban!!!!) és örül annak, h olcsón hozzá tud jutni egy sörhöz...
igen ám, de ez a modell a rendszerváltozás során alakult ki, azóta sok minden történt: sok nagy felvásárolta egymást, és rengeteg, iszonyatosan olcsó rossz minőségű sör került az üzletekbe, amik potenciális versenytársak lettek, ezért újítani kellett...de neheéz mindent teljesen újracsinálni, ezért inkább sörkülönlegességeket kezdtek el gyártani (szintén baromi olcsón, lsd előzőekben) ami valszeg magával húzza a többi terméket is (vörös , és ízesített sörök...)
aztán pedig jött a sörforradalomnak nevezett dolog (bocs de utálom ezt az elnevezést, nekem mindig a fülkeforradalom jut róla eszembe...) és a fenti serfőzdéknek ez óriási lehetőséget jelentett, hiszen a magyar, és kézműves, nameg persze az különlegesség jelzők (utóbbi kettőt is utálom)új piacokat nyithattak meg. pár igen jó étterem rá is ugrott erre, de az új piacon, talán ezen sörfőzdék bánatára, azonban olyan alakok voltak akik biza ennél jobb minőséget várnak el és ennek hangot is adnak...a főzdék teljesen skizofrén helyzetbe kerültek: adott egy jól felszerelt főzde, egy eddig jól működő modell és egy új piac belépjek-e vagy nem... ők amellett döntöttek, amitt itt a corvinburg képviselője is írt, h belépnek, mert ez most akkora lehetőség, h kár kihagyni..csak sajnos kevés volt az infó erről az új piacról...két dolgot tehetnek vagy felismerik az új igényeket és drasztikusan váltanak(lásd bors,rizmajer, fót serfőzde) vagy kivonulnak erről a piacról és szólnak, h bocsi, tévedtünk nekünk megvolt az eddigi közönségünk, általuk sikeresek vagyunk, maradunk a modellnél, mert a profit az gyün...

azt viszont baromira nem lehet, h egyszerre mindkettőt akarjuk...a nyomott költségek mellett történő termeléssel nem lehet olyan minőségű termékeket gyártani, amit ez az új piac elfogad, hibá van ráírva, h kézműves, és hiába palckozzák le...

nyilván baromira nehéz a váltás..van egy több évtizedes modell, akik megalkották, már elég éltes korúak lehetnek, nyilván számukra nehéz, fájdalmas döntési helyzetbe kerülnek...
ezért én egyfelől sajnálom őket (igen még Ludas urat is), mert baromi nehéz lehet...
gondljunk bele: vagy fejest ugrok az ismertlenbe, mert bárhogy is vesszük, ezen főzdék sajnos nagyon keveset tudnak a ma már szerencsére itthon is elérhető sörök piacáról, és nagyon nagyot lehet ám koppani..
vagy megtartom az eddigi piacomat és egy kicsit változtatok, hátha bejön...azért ez mégiscsak egy üzleti vállalkozás aminek profitot kell termelni
sajnos (nem egyáltalán nem sajnos, sőt isteni szerencse) úgy látszik, h ez az új piac jobbann tájékozott sörügyileg, h ilyen "trükkökkel" megelégedjenek...
vagy maradok az eddigi pozimban...na ezt baromi nehéz választani, amikor itt egy új hatalmas potenciális piac

DE!!!
ha a választott piac jelzi, h rosszul döntöttek, (márpedig az er-pé és a corvinburg sajnos igen) akkor biza cselekdni kell és újra átgondolni, h mit is akarnak...és nem a felvevőpiacot (vásárlót) hibáztatni...
és legfőképp nem fenyegetőzni és anyázni, kedves Ludas úr

(bocs de kibújt belőlem a közgazdász :))

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 10:18:30

@rambo13: Tökéletesen egyetértek. Egy boros analógiával még kiegészíteném. Varga Pincészet, Badacsonyörs. Ök is hasonlóan, a gagyi koccintós borok szintje fölötti szegmensbe fektettek be és szedték meg magukat. Ez az import rossz olasz, spanyol 400-500 Ftos borok szintje. Most már van egy olyan külön brendjük, ami árban és minőségben is az alsó középosztályba sorolható. Én ezt látom esetlegesen kivitelezhetőnek a Corvinburg-kategóriájú nyitottabb főzdéknek. És egy Budavári Sörfesztiválra megfőzve ezt a jobb minőséget, akár komolyabban is elkezdhetnek a minőségi termeléssel foglalkozni. Ha meg nem jön össze, ennyi talán belefér a büdzsébe. Persze ez valóban komoly kockázattal jár, és az anyagiakon kívül kell egy kis szellemi plusz és alkotókedv...

rambo13 2013.02.13. 10:25:50

@pif: húhh, én nagyon "rossz boros" vagyok, nem nagyon bírom inni a savak miatt, és nem is nagyon szeretem (nem is értek hozzá), de a vargának a 2 literes abszolút gagyinak tekinthető irsaiját (nem az aranymetszést, hanem ezt a vackot: www.vargabor.hu/boraink/a-haz-bora-balaton-melleki-irsai-oliver/11309) imádom fröccsnek inni :):):)

az a két külön brand érdekes ötlet...igen, ebben még lehet alternatíva, bát ahhoz valszeg baromi nagy kapacitás kellene...

rambo13 2013.02.13. 10:31:25

@rambo13: bár mostanában a hilltop gyakrabban előkerül :):):)
tudom, h gáz, de tényleg nagyon nem értek hozzá...

alehunter 2013.02.13. 10:32:40

egy kicsit talán minden viszonyítás kérdése. a békésszentandrási szilvás sör ugyan messze áll még egy Kasteel kriektől, de csuklóból veri bármelyik radlert, vagy az olyan szörnyűségeket, mint a szilva démon. az ogre söre szintúgy nem egy Prazdroj, de azért össze se mérhető a magyar sörgyárak 'remekműveivel'. mindkettő teljesen korrekt és iható emellett...mondjuk az ünnepi sörükre nincs mentség, szerintem azt ők is szégyellik...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 10:38:51

@rambo13: jó, akkor talán jobb és szemléltetőbb példa a Hungarovin (a Henkell magyar hangja) pezsgőszortimentje, kezdve az alja BB, utána Törley, majd Hungária és végül a palackos érlelésű Törley. Ettől függetlenül a borban legalább van szabályozott minőség, így az alsó szegmens sem teljesen élvezhetetlen, csak silány. A sörben a nagy multik miatt szinte minden megengedett, és M.on nincs olyan direkt fogyasztói kontroll, mint pl a cseheknél ebben a műfajban, hisz ott ismerik a jót.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 10:44:15

@rambo13: egyszer, ha ráérsz, el kéne jönnöd Szomolyára, akkor más dimenzióba helyeznéd nemcsak a Hilltopot. Ha legközelebb megyek, szólok...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 10:46:48

@alehunter: egyetértek. És persze, az Ogre nem rossz, csak messze van egy pilzenitől.

alehunter 2013.02.13. 10:52:28

@pif: ezen biztosan nem fogunk összevitatkozni :)

rambo13 2013.02.13. 10:52:58

@pif: kösz megértettem eldőre is :), csak a varga miatt megjegyeztem, h én milyen rossz borfogyasztó vagyok. amit egyébként tudok magamról...persze ettől függetlenül nem szajkózom mindenhol, h a varga a világ legjobb pincészete, mert tudom, h amit iszom, az nem jó, nem is értek hozzá, csak nekem fröccsnek ideális (azt halkan jegyzem meg, h nálam a "fröccs", az kb fél deci bor és két és fél deci szóda)
szóval megtisztelő a szomolyai meghívás, de szerintem kár belém :)

Bud Taste 2013.02.13. 11:06:17

@pif: @rambo13: Ha Szomolyán jársz, érdemes lenne Kaló Imrét is útba ejteni, Tőle megtanulhatnád mit jelent a gyakorlatban a kézműves bor (ezáltal a kézművesség) fogalma.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 12:15:15

@Bud Taste: Ha nem is az Imréhez, de a mentoráltjához megyek, az Attila Pincét Neked is ajánlom, az Imre nyomában jár...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 12:16:46

@rambo13: sztem a söreid alapján tudod, hogy mi a jó, és nyitott is vagy, így nem lenne az

Bud Taste 2013.02.13. 12:24:29

@pif: Köszönöm, majd beszerzem a borait.

Bud Taste 2013.02.13. 12:28:59

@pif: Te ez nem a Csernus pincéje?

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 13:28:15

@Bud Taste: Semmiképp, egy nagyon jó barátomnak, Vámos Attilának a pincészete, ha szeretnél bort, megadom a számát, vagy megkérem, hozzon be. A Facebookon ott van az ismerőseim közt

Bud Taste 2013.02.13. 13:44:19

@pif: OK, ha jössz szombaton majd megbeszéljük.

Ogreface 2013.02.13. 14:57:43

@Árpa Jankó: @pif: Hüpp-hüpp! Na, most én is beperelek mindenkit, még aki olvasta azt is! :)
Sőt, szombaton mindkettőtöknek leverem a derekát! Jön a lesz kapsz nemulass!

U.I. De ha fizettek egy egy korsó jófajta söröcskét, akkor megússzátok mind a jogi lépéseket, mind pedig a dádát. Persze utána visszahívlak benneteket és így tovább... ;)

Gérard Duchemin 2013.02.13. 15:20:33

Ide nem jön írogatni az az elcseszett álsörfőző?

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 16:36:25

@Gérard Duchemin: Egyelőre nem jött, de ha jön is az első ilyen után cenzúra lesz, én nem fogom megpróbálni meggyőzni ész érvekkel, meg magyarázkodni, bár lehet, hogy jót tenne az olvasottságnak...

@Ogreface: @Bud Taste: Sajnos úgy néz ki, nem jön össze a szombat
De megkérem a Ludas Ibit, kövessen meg a nevemben, és meghívhat egy matyómintás kukoricásra...

Gérard Duchemin 2013.02.13. 16:51:20

@pif: nem javallom a cenzúrát, az ilyen hülyéket érdemes hagyni szabadon ámokfutni, hagy hiteltelenítsék magukat. Ez hasznos.

Kortyondiak 2013.02.13. 18:11:41

Én a nyáron a kitűnő és méltán közkedvelt Dunai Ászokra mondtam azt udvarias hangnemben, hogy köszönöm de soha többet!
Ezek után köcsög, f....szopónak nevezett a fözdetulajdonos "úr". Lehet, hogy üldözési mániája van? De, hogy nem nevezném talpig úriembernek az biztos! Ha-ha-ha.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.13. 18:12:44

@Gérard Duchemin: Valakivel nem érdemes vitatkozni. Nem a véleményeket negligálom, hanem parttalan magyarázkodásba nem fogok belemenni. Lásd kicsit feljebb a Corvinburg kommentjét és a választ. Értelmes és kulturált emberekkel lehet normális párbeszédet folytatni.

Gérard Duchemin 2013.02.13. 22:12:04

@pif: Szó nincs arról, hogy vitára utaltam volna. Hanem inkább ostoba, erőszakos emberek megszégyenítésére, porig alázására.

Tehát ahogy mondtad is helyesen, értelmes és kulturált emberekkel normális párbeszéd, hülye erőszakosak számára pedig porig alázás.

Gérard Duchemin 2013.02.13. 22:13:03

@Kortyondiak: Nem semmi, mekkora faszok vannak ebben az országban.

alehunter 2013.02.13. 22:41:09

@Gérard Duchemin: @Kortyondiak: jó lenne egy lista azokról a sörkészítőkről, akik rosszul bírják a kritikát...hogy politikailag korrekt legyek azért, hogy véletlen se minősítse az ember a sörüket, nehogy baj legyen belőle (egyébként meg persze azért, mert mindezt úgy a legkönnyebb elkerülni, ha nem fogyasztja a söreiket)

Gérard Duchemin 2013.02.13. 22:52:57

@alehunter: "azért, hogy véletlen se minősítse az ember a sörüket, nehogy baj legyen belőle"

Milyen baj? Olyan, hogy infantilis módon üvöltözik a sörfőző? Olyan baj legyen.

alehunter 2013.02.13. 23:08:51

@Gérard Duchemin: leginkább arra céloztam volna, hogy annyi más jó sör van a világon. nem okozna különösebb gondot az érdemtelenek elkerülése :)

Gérard Duchemin 2013.02.13. 23:22:21

@alehunter: Én nem kerülöm, hanem keresem az ilyen hülyéket :-)

Gérard Duchemin 2013.02.13. 23:23:33

@alehunter: Ja, bocs, értem. A szar sört tényleg kerülöm, de az ilyen hülye embereket nem, hisz tanulságosak.

alehunter 2013.02.13. 23:24:27

@Gérard Duchemin: pedig szerintem a legnagyobb bűntetés az, ha nem náluk költöm el azt a pár tízezer forintot havonta, hanem mondjuk a konkurenciánál. :)

alehunter 2013.02.13. 23:27:20

@Gérard Duchemin: :)
megvan az összhang, annyi kiegészítéssel, hogy arrogáns gyártó esetén nem csak akkor kerülöm a terméket, ha szar, hanem mindenkor (van olyan sör, amiről tudom, hogy jó, de sosem fogom megvenni egy hasonló, bár jóval rövidebb incidens miatt)

alehunter 2013.02.13. 23:29:09

@alehunter: és erre mondom, hogy jó lenne egy lista, mert ha nem mindenki csak az őt támadó főző sörét kerülné, hanem mindegyikünk az összes kritikát nem tűrőt, annak igazán komoly súlya lehetne.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.02.14. 09:18:59

@alehunter: sztem ez a csapat egyszerűen utánozhatatlan. Szükségtelen a lista, ilyen nincs még egy...

Gérard Duchemin 2013.02.14. 10:14:22

@pif: Abszolút pótolhatatlan a faszi, igazi tankönyvi példa a hülyeségre. Ha valahol valakinek a szólásszabadságról, és annak zsigeri korlátozásáról kell tanítani, ezt kell elolvastatni. Soha nem lesz ennél jobb.

Impavidus Mortalium 2013.02.14. 11:49:02

@Gérard Duchemin:
Minden területen vannak ilyen emberek.

Elmondok egy esetet:

----------------------------------
E-mail érkezik, tárgysorban: Megrendelés!!! (így, három felkiáltójellel, hogy nyomatékosítsa, Ő most megrendel)

A tartalma:
Céges honlapot akarunk, mennyibe kerül?

Válaszlevélben rákérdeztem, és vajon milyen legyen az a honlap?

Jött a válasz:
Piros és kék, amilyen a cég termékeinek színvilága. Ilyen cégbemutatkozós.
(mindez freemailes címről aláírás nélkül)

Ismét billentyűzetet ragadtam és tovább firtattam a dolgokat, vajon mire gondol:

Tisztelt Uram, sajnos ennyi nem elegendő, hogy árajánlatot tudjak Önöknek adni, konkrétan tudnom kellene az elképzeléseiket mind megjelenés mind pedig az oldal tartalma és működése szempontjából, mik a termékek, a termékek bemutatása milyen formában történne meg, katalógus jelleggel vagy csak átfogó ismertetőként.
(aláírás, elérhetőségek, stb. a levél alján)

Perceken belül jött a válasz:

Hát rámegy az oldalra az ember és ott látja, hogy milyen termékek vannak és rányom a gombra és megrendeli.
Meg látja, hogy mi a cég. Meg az újdonságokat, akciókat.
(itt már volt aláírás)

Nyeltem egy párat és ismét írtam:

Tisztelt xxxxx Úr!

Tehát Önöknek egy értékesítési weboldalra lenne szükségük ami imázs honlapként is funkcionálna, és frissülő hírtartalmakat is megjelenítene.
Az árajánlathoz tudnom kellene fix termékkörről vagy bővülő termékkörről van szó, azaz bővíthető legyen-e Önök által adminisztrációs felületen a termékkör, vagy egyszeri feltöltésről van szó.
Tudnom kellene, hogy a termékek megrendelése egyszerű email küldéssel vagy pedig adatbázisba letárolással, online fizetési lehetőséggel - ha igen, milyen variációkkal - lenne üzemeltetve.
blablabla még pár kérdés, hogy egyáltalán fogalmam legyen róla mekkora munkát kér az ember.
(aláírás, elérhetőségek, stb. a levél alján)

nemsokára jött a válasz:

Mér kéne az én üzleti dolgaimat magának tudni?
Úgy látom maga is csak egy kekeckedő okostojás akinek büdös a munka.
(nincs aláírás)

Hogy lezárjam a beszélgetést úgy döntöttem, elbúcsúzom:

Tisztelt xxxx Úr!

Valóban.
Ön meglátta a valóságot, a függöny fellebbent, belátott a színfalak mögé, lebuktam.

Elnézést, hogy feltartottam, sajnos lustaságom miatt nem vállalhatom el a megbízást.
(aláírás, elérhetőségek, stb. a levél alján)

Egy percen belül jött a válasz:
A KURVA ANYÁDAT!!!!!

--------------------------------------

A helyesírási és stilisztikai hibákat javítottam, mert természetesen volt belőlük bőven.

Ez ma egy mindennapos jelenség, hogy az ostoba önérzetesen leugatja az embert. Havonta belefut az ember ilyenekbe, és csak tágra nyílt szemekkel néz, hogy ezzel az intelligenciával, hogy a bánatba tud valaki vezető beosztásban, vagy cégtulajdonosként sikeresen tevékenykedni.

alehunter 2013.02.14. 12:37:51

@Impavidus Mortalium: :)
nem egyszerű az élet...mondjuk azt nem értem, minek akar valaki neten értékesíteni, ha végig sem gondolja, hogy mindezt hogyan lehetne

Gérard Duchemin 2013.02.14. 12:55:21

@Impavidus Mortalium: "ezzel az intelligenciával, hogy a bánatba tud valaki vezető beosztásban, vagy cégtulajdonosként sikeresen tevékenykedni."

Sokszor könnyebben, mint 100 fölötti IQ-val, mert az hátrány, úgy nem tud az ember eléggé gátlástalan fasz lenni.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2013.03.09. 23:23:04

A Keserű Mézt először csapolva ittam. Hát, talán nem rossz, de ...
Viszont a palackos nagyon ott volt a szeren!

Áron Varga 2013.08.17. 16:42:49

A dextróz mennyire kézműves? Ez van jó pár békésszentandrási sörben...

Utolsó kommentek

Címkék

2015 (1) 2017 (1) 2018 (1) 2bratanki (1) 3 fonteinen (1) 50/33 (1) 50/46 (1) 50/47 (1) 50/48 (2) 50/49 (1) a (1) AB-Inbev (1) Abdij Averbode (1) áfonya (1) ale (62) alefried (1) álhír (5) alkoholmentes (4) alltech (7) altbier (1) amerika (4) amszterdam (1) andechser (1) Anderson Valley (1) angol (16) apa (5) apátsági (3) Apátsági (2) aréna (1) armandootchoa (3) árpabor (2) arthurbdumpling (1) asahi (2) aventinus (3) bajor (30) bak (34) balkezes (7) baltika (1) balti porter (4) bamberg (7) bandusz-köleses (1) barleywine (7) barna (4) bécs (6) bécsi ászok (4) beercorner (1) beerfort (2) békésszentandrás (56) belga (42) berlin (1) berlinerweisse (3) bevog (3) bierzauberei (1) bigfoot (3) bio (1) bisztro (1) bitburger (1) bjcp (2) bors (2) borsodi (21) BorsodiBevilaqua (1) boza (1) brett (7) brewdog (2) brewyourmind (3) brno (3) buda (3) budapest (10) budapestbeerweek (4) buli (1) burgenland (1) búza (40) búzasör (21) camba (1) cantillon (1) carlsberg (2) cerna hora (3) chilis (1) cider (4) címke (2) cinkota (1) craftbierfestwien (3) csakajósör (10) csalános (1) csalás (1) csapolás (1) csatorna szigetek (1) cseh (59) csíki (10) csobánka (8) csupor (1) dán (5) dealbreaker (1) debrecen (1) demolen (10) De Ranke (1) diabetikus (1) dimbolab (2) dombóvár (1) dreher (39) Dupont (1) edelweis (1) eggenberg (1) Einbock (1) Élesztő (2) életkép (8) ERPÉ-Ludas (1) etyeki (3) fehérnyúl (6) feröer szigetek (1) fesztivál (49) fifty shades of (1) firstbrewery (11) flamand vörös (1) fót (14) főzdebusz (1) főzdefeszt (32) frank (1) fullers (1) füstölt sör (12) Fűtőház (4) gasztro (5) gasztrotop (1) gerilla (3) gluténmentes (1) goldenblog (1) gólem (8) gose (2) gösser (1) grabanc (9) greensheep (1) grimbergen (1) grodziskie (4) Gueuze (3) guinness (5) gyárlátogatás (1) gyertyános (2) gyógysör (1) gyömbér (1) győrzámoly (1) gyümölcsös (10) hacker-pschorr (2) hal (1) harapunk (4) házisör (32) hbh (1) hedon (2) heineken (22) hekkelberg (1) hermelin (1) hoegarden (2) hofmann (1) hofstetten (2) hofstettner (2) holland (12) homebrewer (3) hopfanatic-kisstamás (23) hopláger (1) hoptop (10) hordó (14) horizont (26) horvát (3) hrabal (4) hrabal100 (5) hübris (5) hunyadi (1) hutyánzoli (1) Huyghe (1) il capriccio (1) ipa (72) írók (2) Jandrain-Jandrenouille (1) japán (1) jégbak (1) k (1) kabinet (2) kaiser (1) kaltenecker (5) kapucinus (2) karácsony (14) kecsekmétisörmesterek (2) kelemen ottó (7) keserű méz (1) kézm (1) kissler (2) kisüzemi (279) kőbánya (8) kocsma (2) koktél (1) kollab (3) kölsch (3) komló (29) konrad (1) korzika (1) kősör (1) kóstolás (1) kozel (10) kraft (50) kraken (2) kroisbrewery (2) krombacher (1) kukorica (1) kulmbach (1) kulmbacher (1) lager (11) láger (22) lambic (6) lammsbräu (1) lapirata (1) la chouffe (1) legenda (18) lengyel (5) lexo (1) lichtenhainer (1) liechtenstein (1) limomádé (2) Lindemans (1) lipcse (1) löwolf (1) Luther (1) luxemburg (1) madscientist (20) mad scientist (3) magy (1) magyar (321) málta (1) maltman (1) man sziget (1) marino (1) marionett (1) márkanév (1) märzen (9) mecénás (1) meggyes (5) memminger (2) merlin (1) mexikói (1) mézsör (2) michael jackson (2) mikkeller (2) miskolc (1) Monyó (42) münchen (4) neipa (1) nelson sauvin (1) német (42) newengland (2) nitrogén (1) nógrád (1) norvég (2) novapaka (1) Nøgne Ø (1) oedipus (1) ogre (4) oktoberfest (5) olasz (3) orosz (3) országsörtesztje (1) osterbräu (1) osztrák (15) oysterstout (1) palóc (3) pannonhalma (1) paracelsus (1) párkány (2) pécs (1) pécsisör (5) pelicon (2) permon (1) pils (12) pilseni (8) pivo (2) Plzeň (1) porter (21) pozsony (2) prága (8) primator (3) purkmistr (1) pyraser (3) quadrupel (2) radler (4) rage (1) rebaktibor (1) reczerser (5) Reformáció (1) régi idők sörei (1) reketye (7) rétság (1) rigó (1) rízmajer (26) rodenbach grand cru (1) román (3) rotburger (3) róthzoli (11) rozs (2) rozsnyó (1) sahti (1) saison (12) samuel smiths (1) san (1) scheyern (2) schlenkerla (6) schneider (4) schwarzbier (2) sernevelde (2) sierranevada (1) skót (2) soltvadkert (1) soproni (25) Sör (1) söralátét (2) sörfesztivál (60) sörforradalom (16) sörfőzés (4) sörgasztro (2) sörgyár (4) sörjövedék (1) sörkoktél (10) sörkönyv (3) sörkorcsolya (37) sörkultúra (17) sörlottó (1) sörmitöbb (2) sörmúzeum (2) sörnyitó (1) sörökamöszjövödréből (4) söröpohár (1) sörösapp (1) sörösdoboz (1) söröző (9) sörpiac (10) sörrally (1) sörsajt (1) sörspecialista (6) sörszörp (1) sörtörténet (39) sörturista (5) sörturizmus (3) sörvacsora (8) sörvers (2) sörverseny (30) sour (6) spontán erjesztés (2) staropramen (6) stgeorgen (1) stout (37) strong (2) stubnaágoston (1) suarez (1) svéd (2) svijany (1) synthesisbrewlab (1) szakbolt (1) szalon (1) szarsör (6) székely (2) szerb (2) szlovák (6) szlovákia (2) szlovénia (7) szüretlen (2) tabán (1) takácspéter (14) tank (1) tankönyv (1) távoli galaxis (1) teve (1) thehumanfish (2) thomasmenner1701 (2) thornbridge (1) Tibeer (6) tívíszerep (1) tökmag (3) tomiesjef (1) tomm (1) To Øl (2) trappista (3) treehouse (2) tréfa (4) tripel (3) tudomány (1) tuffbuzz (2) tumblr (1) turbacci (1) ugarbrewery (2) uradalmi (1) usa (3) USA (4) utassyrolli (1) v4 (1) vágott (2) valentins (1) vandálbrewing (1) vaskakas (1) vasököl (1) vélemény (1) vintage (1) vizir (1) vonat (1) webáruház (1) weihenstephaner (3) weltenburger (2) wernesgrüner (1) wheat (1) witbier (5) worldbeerawards (1) yeastside (2) zatec (1) zentus (2) zipsbrew (13) zirc (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása