Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Sörbúvár

Férfiak cukrászdája

Meglepetéssörök a Főzdefesztre 3. - Napalm, chilis sör

Nem szeretem a chilis söröket. Általában buta , vagy közepesen egyszerű láger vagy Vienna (félbarna) alapokra építkező csípős paprikával durván ízesített nyeléskor paprikásan csípős sörökről van szó, melyek után már semmi ízt nem érez az emberfia. Édes-(azaz inkább csípős)testvérei ezek a mi paprikapálinkánknak vagy a paprikás vodkáknak.

napalmIMG_7620.JPG

Németh Antal, - aki weboldalán a házi sörfőzők "népnevelését" is magas szinten űzi, - sokszoros sörverseny-győztes, régi tapasztalt házi főző. Már korábban is megfőzte a Napalm 1.0-s változatát, de az a sör csak szimplán csípett. Bud Taste, akitől a mintát is kaptam - Köszönöm! - javaslatára és hosszas kísérletezés után az alapsörbe - egy 8,3 %-os, vörös színűre készített Old English Ale - nem alap paprikákat, hanem két mexikói (habanero és chipotle) és egy thai chili paprikát adagolt. Ezek a paprikák már nem a macskapöcse, hegyes erős kategória, hanem a csípősségükön túl (a Scoville-(csípősségi)skálán a habanero az egyik legbrutálabb) trópusi gyümölcsösség, olajosság, és kellemes enyhén füstös ízek (chipotle) keverednek. Így már nem csak egy ledöntöm és utána csíp-rúg-üt sört kapunk, hanem reményeink szerint valami izgalmasabb alakul ki az ízekből.

Mielőtt belekezdenék a kóstolásba tartozom annyival, a köznek, hogy némi PR-t is bedobnék a kalapba, mert a kora tavasszal oly nagy kétes "népszerűséget" szerzett ER-PÉ adta a helyszínt, hogy gerilla-főzőnk nagyobb tételben is dolgozhasson. Látja, Ludas úr, így is lehet!

A Napalm címkéje a punkosabb házi sörfőző vonalat követi, de hogy a ránk vigyorgó koponya mögött itt is komoly a szándék, látszik, hisz a hátoldalon a megjelölt színkód (SRM: 16 - az a mutató, hogy egy sör adott fényviszonyok között mennyire engedi át a fényt) és a keserűségi mutató (IBU:22 - International Bitterness Unit) is szerepel a gondos leírás mellett. Mintapéldája ez az informatív és egyben látványos sörcímkének. Sok boroscímke vehetne róla példát.napalmIMG_7626.JPG

És akkor most már tényleg jöjjön a sör. Rézvörös, kólás színű, világos bézs paplanos habkoronával, mely még 5 perc múlva is 2-3 mm vastagon masszívan csücsül a tetején. Illatában cukros, picit fanyar és már az elején intenzív paprikás aromák (friss paprika krém, harissa) jönnek, majd hozzá egy kellemes enyhén málnás felhang. A melegedéssel egy alkoholosabb vonal is becsatlakozik, mely kandiscukor és olvasztott cukor illatokat is rejt magában. Vagyis egy remek vörös ale alap, amire ráépül a belerakott paprikák illata.

Cukros, kicsit medvecukros indítás után a paprikák, - ahogy a folyadék szétárad a szánkban - rögtön átveszik a hatalmat. Áradó melegség uralja el a nyelvünket, mely a nyelv tövén és az ízlelőbimbóinknál, majd a garatban fokozatos crescendoval éri el a csípős kategóriát.  de ez a csípősség nem egy egyszerű buta égető marás, hanem engedi az ízek áradását is. Narancs, mangó, továbbra is friss málna, majd kis olajos füstösség bontakozik ki az egynemű melegségből, miután hozzászoktunk a chilis sörhöz.

Kortyérzetében nagyon kellemes krémesség, valamint elegáns buborékok adódnak a csípős melegséghez, és még egy kis édes alkoholossággal ötvöződik mindez.

Igazi megosztó "gasztrosör". Lesznek imádói (azt hiszem, rólam ez a poszt alapján kiderült) és lesznek, akik borzadva elutasítják. Csípőssége miatt valóban nem az a sör, amit korsószám dönt le az ember a torkán. Azonban annyira elegáns és sokrétű, hogy inspirálja az embert, próbálja ki különböző ételek mellé. Helye van komoly éttermekben, annyira különleges. Én egy enyhén paradicsomos barbecue-szószos - mostanában nagyon divatos - Rib-Eye Steak mellé tudnám elképzelni, de eszembe ötlött a János Étterem egyik különleges desszertje is, melynek ízeiben visszaköszönnek ennek a sörnek az ízjegyei. Egy fehér csoki Truffle paprikás málnazselével, amelyiken a fehér csoki durvára őrölt Himalája-sóval és kevés szűz olívaolajjal van tovább bolondítva.

fehércsokitruffle.jpg

Ha a Főzdefeszten kóstoljátok, javaslom, hogy utána egyetek, és/vagy gondoskodjatok olyan könnyű sörről (vízről), amivel leöblíthetitek a Napalm intenzív csípősségét, hogy objektíven folytathassátok a sörkóstolást.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorbuvar.blog.hu/api/trackback/id/tr435495908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2013.09.05. 12:55:00

hát ha ez ilyen szép sör, mint a poszt, akkor akár fesztíváldíjat is nyerhet.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2013.09.05. 13:08:26

nem akarom a rozsnyóiakat bántani, de pl. az övékében a paprika egy idő után leülepedett (legalábbis abban, amit a Piritósban adtak), így miután leittad a gyenge rózsaszín levet, alja úgy csípett, mint a levesestál alján a bors vagy a macskapöcse.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.09.05. 14:46:42

@Pável: az a Kaltenecker chilis, meg a 7Stern chilis söre nekem a nemszeretem-kategória.

Conv. 2013.09.08. 00:19:48

Hát, vessetek a mókusok elé, sajnos nem tudtam megkóstolni a Napalmot :(
[nem volt üveges (vagy csak nekem nem, mert rosszarcú "sötét bunkó" vagyok <-- ezt is megkóstoltam volna :)].

Nagyon helyben meg nem fogyaszthattam, csak palackokat vettem,(velem volt a kislányom, aki egy erőszakos vásárlásiterrorista, bár a csokszkomló kicsit mellbevágta)
Csak ahol kis kóstolókat (ilyen decis adagot tudtam venni, {volt ahol nem akartak olyan keveset adni, és volt ahol adtak, de kifizettették velem a poharas adagot, de ezzel nincs gondom, aki hülye mint én, az fizesse meg, hogy kiszolgálják a faszságaival) - kivétel a Gribanc, abból normál 3 dekás pohár csúszott (és itt mély meghajlás a mester előtt) - de amit kóstoltam, és azért igyekeztem kitenni magamért, nekem a White Hops ami a szokásos szintet hozta csapon is, a Kaltenecker Brokátja, és a Hammurapi +21 szintén a megszokott volt, de a Rizmájer világos, a Palóc memento, nagy csalódásra a Korty, az Olaszházi Áfonyás, és főleg a Dühös, valahogy nem voltak azok, aminek elsőnek, palackozva kóstoltam őket.
Az Alakort, még nem bontottam meg és a Jubileum 20-at sem, amikre majd kíváncsi vagyok nagyon, de a Gyertyános Keserű csoki söre az ugyanaz mint volt első kóstolásra.

És halkan mondom, a Kaltenecker is bekaphatja, a B27, én úgy éreztem távolról sem az, amiért még mindig kiállnék, hogy a legjobbak közt a helye.

Impavidus Mortalium 2013.09.08. 00:29:06

@Conv.: Ez én voltam.
csak megtaláltam a régi profilomat

Impavidus Mortalium 2013.09.08. 17:52:06

Végül beszerződött és megkóstolódott.

Kiváló főzet.
A Kaltenecker chilise meg sem közelíti.
Emlékeim szerint a Cave Creek egy langyos próbálkozás ebben a kategóriában még, csípősnek csípős, de nem ilyen komplex.
Igazából én a Hornbeer Viking Chili-hez hasonlítgatom a chilis produkciókat, (eleddig azt találtam a legjobban felépítettnek) ami ugye egy stout, és hát ennek megfelelően a pörkölt aromákkal és a nagy testtel könnyebb volt megvalósítani azt a komplex ízcsoportot és szép átmenetet a chili csípősségébe, de véleményem szerint megugorta a mércét a Napalm.

Nagyon kellemesen iható, jó összhatású sör, a színe pedig olyan barátságos, hogy rögtön beleszeret az ember.
Meglepő, hogy egy 8%-os alkoholtartalmú sörhöz képest milyen tartós habja van.
Gondolom ez köszönhető annak az extrakttartalomnak is (erről nincs valami adat?) ami a jó testet biztosítva a szinte harapható kortyérzetet adja.
Illata nagyon kellemes édes, fűszeres, valóban érezhető némi paprika illat.
Ízfelépítése egy csoda, szénsavasságban is jól be van lőve, a kapszaicin nem ütötte ki. A gyümölcsös jegyek és az alap édesség (a feleségem, aki nem szereti a keserű söröket, azt mondta, ha nem lenne erős, ezt bármikor meg tudná inni) nagyon kiegyensúlyozottan ellensúlyozza a csípősséget és voltaképpen igazából csak a nyelés után adja át a helyét a csípős hatásnak, kellemesen melegítve a torkot és a mellkast.
Nem csalódtam benne, voltaképpen ezt vártam el egy chilis sörtől, bár eddig nem sikerült az elvárásommal találkoznom, pedig próbálkoztam :)

Bud Taste 2013.09.08. 19:23:48

@Impavidus Mortalium: Főzdefeszt söre lett a Napalm!!!

Bud Taste 2013.09.08. 19:25:42

@Pável: Bocs az előző kommentet igazából Neked kellett volna címezni, így jöjjön be a lottó ötösöd:)

alehunter 2013.09.08. 23:01:02

én nem is tudom, de nekem a napalm már kicsit sok, hogy a legjobb legyen. én maradok inkább armando mester újabbremekénél vagy a távoli galaxisnál. :-)

alehunter 2013.09.08. 23:04:44

@Conv.: a kalteneckerrel kapcsolatban meg: sikerült beszereznem tegnap egy üveg choppert tőlük, no az egészen perfekt ipa :-)

Impavidus Mortalium 2013.09.08. 23:41:48

@alehunter:
Persze, a Gribanc is egy nagyon jól sikerült sör, miként a Távoli Galaxis is, de igazából egyik sem a feszten bemutatkozó sör, mindkettőnek megvan az előélete és a kiérdemelt sikere.

Nehéz lenne igazából a három teljesen különböző típus és karakter miatt azt mondani, hogy egyik jobb vagy a másik, csak a szubjektív ízlés az ami egyiket a másik elé helyezi, a sok egyéb nagyszerű sör mellett.
Kategóriájában mind kiváló mű, ami a Napalm mellett szól az aktuális, fesztes bemutatkozása mellett, az az, hogy új szintet nyitott a kategóriájában, olyan feladatot oldva meg sikeresen, amit "nagy" főzdék (inkább azt mondom, nagy múltú főzdék) is kívánnivalót hagyva tudtak megvalósítani a söreikben.

A Kalteneckernek jó sörei vannak, félre ne érts, nem szóltam le őket, csupán a chilis sörüket jegyeztem meg, hogy nem rúghat labdába a Napalm mellett.

Bud Taste 2013.09.09. 09:24:27

@Impavidus Mortalium:"Nehéz lenne igazából a három teljesen különböző típus és karakter miatt azt mondani, hogy egyik jobb vagy a másik, csak a szubjektív ízlés az ami egyiket a másik elé helyezi, a sok egyéb nagyszerű sör mellett."
Nem egészen értek Veled egyet, a fenti probléma kiküszöbölésére fejlesztették ki a kategória keretein belül való pontozást.
Ha a sör a saját kategóriáján belül 85 pontos a másik pedig 92, akkor nem igazán van miről beszélni! Az más helyzet, ha a különböző kategóriák győzteseit összeereszted és utána kiválasztasz közülük egy Grand Championt, de ez a kiválasztás általában már nem tud objektív lenni...

Impavidus Mortalium 2013.09.09. 09:46:33

"Az más helyzet, ha a különböző kategóriák győzteseit összeereszted és utána kiválasztasz közülük egy Grand Championt, de ez a kiválasztás általában már nem tud objektív lenni..."

erről beszéltem :)

alehunter 2013.09.13. 22:32:18

@Impavidus Mortalium: azt mondanám, a gribanc ezen a feszten mutatkozott be. hogy voltak előzményei? igen. hogy volt a sörfőzőnek más ipa-ja már (akár búzasör élesztővel is)? igen. volt-e már ipa a feszet? igen. és? attól még ez egy új sör erre a fesztre.
másrészt meg: nekem valahogy úgy rémlik kora nyárról, hogy a két feszt leadott szavazatai alapján dőlt el a győztes. előtte más feszten volt már a távoli galaxis? mert ha nem, akkor biza az is most debütált :-)

szóval nem lettem meggyőzve. az, hogy egy sört, vagy a mutációit fesztről fesztre kell újrafőzni és közte is hiánycikk, számomra elég jó ajánlólevél :-)

alehunter 2013.09.13. 22:34:56

@Bud Taste: :-)))))
mókás feltételezni, hogy az átlag főzdefeszt látogató, aki leszavazott az általad említett objektív metódust alkalmazta az egyes sörök összevetésére...ha most rosszmájú lennék (kizárólag a sörtől lenne), most azt mondanám, ezt te is a fesztről írtad, közvetlen a zárás előtt :-)))))))

Bud Taste 2013.09.14. 08:22:38

@alehunter: :)
Feszt zárás előtt én már nem tudok írni (hányni annál inkább), de komolyra fordítva a szót: fogalmam sincs, ki hogyan és miért szavazott a Napalmra (én nem szavaztam még soha semelyik sörre, azt sem tudtam, hogy online is lehet), de ebben az esetben összeért a közönség ízlése a sör objektív (BJCP) szakmai értékelésével. Néha vannak ilyen csodák, amelyek erősítik a szabályt:)
Talán meg kellene kérni a szavazatokat feldolgozókat, hogy tárják nyilvánosság elé a szavazatok megoszlását (ha eddig ezt nem tették meg).

Bud Taste 2013.09.14. 08:43:35

@alehunter: @Impavidus Mortalium:

A korrektség kedvéért a fentiekhez még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a Főzdefeszten a Távoli Galaxisból 4x annyit ittam, mint az utána következő kedvencekből(4 x 0,5l) és ha nem fogy ki olyan hamar pénteken, akkor lett volna abból 8 x 0,5 liter is :).
Ha nagy kijelentésekre szeretném ragadtatni magam, akkor a Távoli Galaxis Magyarország utolsó 70 évének legjobb kereskedelmi forgalomba került palackos söre, ha a dizájnt és a beltartalmat együtt vesszük figyelembe!
Ilyen harmonikus, kiegyensúlyozott sör nem került még forgalomba, ahol a palack által ígért élményt a beltartalom ennyire maradéktalanul beteljesítené.

Impavidus Mortalium 2013.09.14. 23:47:53

@Bud Taste: én sem szavaztam, és az online szavazásról sem tudtam.

Az tényleg érdekelne engem is, hogy milyen arányban szavaztak a látogatók egy-egy sörre.

Én a feszten ( mindenből amit ittam) ugyanolyan arányban ittam, a Gribanc kivételével. A Távoli Galaxisból meg nem is ittam, mert jóelőre hetekkel lekóstoltam , sőt mondhatni el is szédültem tőle ennyit kóstoltam :) A Gribancot is jóval előtte megízleltem már. Nekem a Napalm volt az igazi fesztújdonság. (ha jól tudom előtte nem is lehetett elérni sem palackban sem csapon sehol a nagyközönségnek, szemben a Gribanccal és a Távoli Galaxissal... de lehet, hogy nem jól tudom)

Minden esetre, napi fogyasztásra és számottevő folyadékpótlásra a Gribancot és a Távoli Galaxist preferálnám a Napalmmal szemben ez tény.
De ha arról van szó, hogy három pohárka van előttem és meg kell mondanom, melyik az ami kiemelkedőbb élményt jelent amellett, hogy a minősége is vitathatatlan, ami mindháromra igaz, akkor a Napalm a nyerő. Igen sokakat ez az élményérték fogott meg biztosan, és ha nem lenne technikailag/szakmailag is azon a színvonalon mint a másik két sör, akkor valószínűleg nagyon háborognék a populáris értékítélet eredménye miatt.
A jelen helyzet azonban az, hogy eszembe sem jut, kétségbe vonni a jogosságát. Nem tudok belekötni.

Azonban szerintem egy kicsit méltatlanul elhallgatott a Vörösbegy, ami nem volt ám annyira nívótlan, mint amennyire nincs róla szó. Bár olyan sok nem volt belőle, és a promója is jobb volt sok sörnek.

Impavidus Mortalium 2013.09.14. 23:50:03

@alehunter: engem nem kell meggyőzni a Távoli Galaxis és a Gribanc nagyszerűségéről :)

alehunter 2013.09.15. 00:43:13

@Bud Taste: :-)))
szerencsés ember! én még feszten így nem járhattam, csak mint a feszt hülyéje futkoshattam üres csatosüvegekkel (megjegyzem, e tekintetben a Zip's a leginkább 'családbarát' mert nekik ott áll halomban az üres üveg a csapok előt), tekintve, hogy a család sförje vagyok.
egyébként szavazni se szavaztam soha.
meg különösebben nem is érdekel a szavazás, a saját fejemet követme, meggyőzni úgyse hagyom magam, pláne visszamenőleg :-)))
amit kóstoltam (napalmostól), abból nekem a Távoli Galaxis volt a legjobb. Simán elfogadom, ha másoknak nem, meg az se zavar, ha sose nyer főzdefesztet. Engem csak egy érdekel, hogy lehessen belőle kapni folyamatosa, ne kelljen vadászni rá, mint valami különleges kipusztulásra ítélt nagyvadra :-)

igazábzól bánom is, hogy neked, meg impavidiusnak is ízlett, mert így most versenyezhetek veletek is a fellelhető készletekért :-)

szóval nem gondolom, hogy nagy itt az ellentmondás. nekem a napalm már sok egy kicsit és megmaradnék inkább az ipa-knál.
a napalm meg lehet a tiétek :-)
és egyébként meg, ha közöd van hozzá, gratulálok, mert nem rossz sör, csak tényleg nekem nem a legjobb :-)

alehunter 2013.09.15. 00:46:12

@Impavidus Mortalium: gondoltam én. :-)
azért a perlenbachert verik (bár tényleg nem rossz az sem - egyébknét érdekelne a szakmai véleményed a Lidl Argus Maestic-kel kapcsolatban) mindketten, sőt akár a napalm is :-)

Bud Taste 2013.09.15. 08:41:39

@Impavidus Mortalium: "egy kicsit méltatlanul elhallgatott a Vörösbegy, ami nem volt ám annyira nívótlan, mint amennyire nincs róla szó."

Nekem is tetszett a Vörösbegy, annak ellenére, hogy az Altbier stílus nem igazán áll közel hozzám. A KontinentAle viszont még jobban tetszett, nagyon sok izgalmas ízréteg bontakozott ki benne még úgy is (vagy talán éppen amiatt) hogy DIPA-kat ittam előtte.

Impavidus Mortalium 2013.09.16. 23:44:55

@alehunter:
A perlenbachert sokminden veri, még olyan is ami ivósör :) de a lidl alkotta árban amiért lehetett kapni,(180 péz körül) nem nagyon volt jobb.
komlo.blog.hu/2013/07/11/kissler_fito/fullcommentlist/1#c20325311 itt írtam a maesticről :)

@Bud Taste:
Én sajna a KontinetAle-t nem tudtam megkóstolni még, de le van adva a rendelés rá, ahogyan Möszjő vedrének tartalmára is :)

Ogreface 2013.09.17. 18:05:42

Érdekes volt a szavazás. Én úgy tudom, hogy a nyári és az őszi is össze volt vonva, ebből a kettőből alakult ki a végeredmény. Mondjuk szerintem a főzők nagy részét nem nagyon érdekelte, hogy ki nyeri a nagydíjat, de azért mégis érdekes. :)
Szerintem volt pár sör, ami nem ért meg rendesen, siettek vele a fesztiválra, ezért olyan volt, mintha enyhén szénsavas malátalébe kortyolt volna az ember. Volt olyan sör is, amire roppant kíváncsi voltam, jó söröket ittam már a főzdétől, de ebbe beleszimatolva azt hittem, hogy egy adag vecsési savanyúságba szagoltam bele. Ezek azért is bosszantó dolgok, mert ahogy járkáltam a tömegben, nagyon sok helyről hallottam, hogy eléggé morognak az emberek az árak miatt. Tapasztaltam olyat is, hogy valahol 1800.- volt egy 0,75-ös palack, aztán ugyanez egy óra múlva már egy százassal drágább lett. Aztán másnap már valaki 2100 forintról beszélt. Estére eléggé besűrűsödött a tömeg, ahogy szokott, szerintem kinőtte ezt a helyet ez a fesztivál, nem beszélve a betarthatatlan záróráról.
Voltak nagyon jó sörök. Az igazi újak közül a legjobbak szerintem a Gribanc, Napalm, Alulu, KontinentAle voltak. / A Galaxist, Dühöst, Jokerfacet stb. nem számítottam az újak közé. / Sok mindent sikerült végigkóstolni, voltak még jó sörök, de ahogy említettem, voltak nagy csalódások is, amiket nem véletlenül nem nevezek meg. :)
Tavaszra inkább szeretnék kevesebb, de annál jobb sört kóstolni. Hajrá!

Remélem jövőre újra

Utolsó kommentek

Címkék

2015 (1) 2017 (1) 2018 (1) 2bratanki (1) 3 fonteinen (1) 50/33 (1) 50/46 (1) 50/47 (1) 50/48 (2) 50/49 (1) a (1) AB-Inbev (1) Abdij Averbode (1) áfonya (1) ale (62) alefried (1) álhír (5) alkoholmentes (4) alltech (7) altbier (1) amerika (4) amszterdam (1) andechser (1) Anderson Valley (1) angol (16) apa (5) apátsági (3) Apátsági (2) aréna (1) armandootchoa (3) árpabor (2) arthurbdumpling (1) asahi (2) aventinus (3) bajor (30) bak (34) balkezes (7) baltika (1) balti porter (4) bamberg (7) bandusz-köleses (1) barleywine (7) barna (4) bécs (6) bécsi ászok (4) beercorner (1) beerfort (2) békésszentandrás (56) belga (42) berlin (1) berlinerweisse (3) bevog (3) bierzauberei (1) bigfoot (3) bio (1) bisztro (1) bitburger (1) bjcp (2) bors (2) borsodi (21) BorsodiBevilaqua (1) boza (1) brett (7) brewdog (2) brewyourmind (3) brno (3) buda (3) budapest (10) budapestbeerweek (4) buli (1) burgenland (1) búza (40) búzasör (21) camba (1) cantillon (1) carlsberg (2) cerna hora (3) chilis (1) cider (4) címke (2) cinkota (1) craftbierfestwien (3) csakajósör (10) csalános (1) csalás (1) csapolás (1) csatorna szigetek (1) cseh (59) csíki (10) csobánka (8) csupor (1) dán (5) dealbreaker (1) debrecen (1) demolen (10) De Ranke (1) diabetikus (1) dimbolab (2) dombóvár (1) dreher (39) Dupont (1) edelweis (1) eggenberg (1) Einbock (1) Élesztő (2) életkép (8) ERPÉ-Ludas (1) etyeki (3) fehérnyúl (6) feröer szigetek (1) fesztivál (49) fifty shades of (1) firstbrewery (11) flamand vörös (1) fót (14) főzdebusz (1) főzdefeszt (32) frank (1) fullers (1) füstölt sör (12) Fűtőház (4) gasztro (5) gasztrotop (1) gerilla (3) gluténmentes (1) goldenblog (1) gólem (8) gose (2) gösser (1) grabanc (9) greensheep (1) grimbergen (1) grodziskie (4) Gueuze (3) guinness (5) gyárlátogatás (1) gyertyános (2) gyógysör (1) gyömbér (1) győrzámoly (1) gyümölcsös (10) hacker-pschorr (2) hal (1) harapunk (4) házisör (32) hbh (1) hedon (2) heineken (22) hekkelberg (1) hermelin (1) hoegarden (2) hofmann (1) hofstetten (2) hofstettner (2) holland (12) homebrewer (3) hopfanatic-kisstamás (23) hopláger (1) hoptop (10) hordó (14) horizont (26) horvát (3) hrabal (4) hrabal100 (5) hübris (5) hunyadi (1) hutyánzoli (1) Huyghe (1) il capriccio (1) ipa (72) írók (2) Jandrain-Jandrenouille (1) japán (1) jégbak (1) k (1) kabinet (2) kaiser (1) kaltenecker (5) kapucinus (2) karácsony (14) kecsekmétisörmesterek (2) kelemen ottó (7) keserű méz (1) kézm (1) kissler (2) kisüzemi (279) kőbánya (8) kocsma (2) koktél (1) kollab (3) kölsch (3) komló (29) konrad (1) korzika (1) kősör (1) kóstolás (1) kozel (10) kraft (50) kraken (2) kroisbrewery (2) krombacher (1) kukorica (1) kulmbach (1) kulmbacher (1) láger (22) lager (11) lambic (6) lammsbräu (1) lapirata (1) la chouffe (1) legenda (18) lengyel (5) lexo (1) lichtenhainer (1) liechtenstein (1) limomádé (2) Lindemans (1) lipcse (1) löwolf (1) Luther (1) luxemburg (1) madscientist (20) mad scientist (3) magy (1) magyar (321) málta (1) maltman (1) man sziget (1) marino (1) marionett (1) márkanév (1) märzen (9) mecénás (1) meggyes (5) memminger (2) merlin (1) mexikói (1) mézsör (2) michael jackson (2) mikkeller (2) miskolc (1) Monyó (42) münchen (4) neipa (1) nelson sauvin (1) német (42) newengland (2) nitrogén (1) nógrád (1) norvég (2) novapaka (1) Nøgne Ø (1) oedipus (1) ogre (4) oktoberfest (5) olasz (3) orosz (3) országsörtesztje (1) osterbräu (1) osztrák (15) oysterstout (1) palóc (3) pannonhalma (1) paracelsus (1) párkány (2) pécs (1) pécsisör (5) pelicon (2) permon (1) pils (12) pilseni (8) pivo (2) Plzeň (1) porter (21) pozsony (2) prága (8) primator (3) purkmistr (1) pyraser (3) quadrupel (2) radler (4) rage (1) rebaktibor (1) reczerser (5) Reformáció (1) régi idők sörei (1) reketye (7) rétság (1) rigó (1) rízmajer (26) rodenbach grand cru (1) román (3) rotburger (3) róthzoli (11) rozs (2) rozsnyó (1) sahti (1) saison (12) samuel smiths (1) san (1) scheyern (2) schlenkerla (6) schneider (4) schwarzbier (2) sernevelde (2) sierranevada (1) skót (2) soltvadkert (1) soproni (25) Sör (1) söralátét (2) sörfesztivál (60) sörforradalom (16) sörfőzés (4) sörgasztro (2) sörgyár (4) sörjövedék (1) sörkoktél (10) sörkönyv (3) sörkorcsolya (37) sörkultúra (17) sörlottó (1) sörmitöbb (2) sörmúzeum (2) sörnyitó (1) sörökamöszjövödréből (4) söröpohár (1) sörösapp (1) sörösdoboz (1) söröző (9) sörpiac (10) sörrally (1) sörsajt (1) sörspecialista (6) sörszörp (1) sörtörténet (39) sörturista (5) sörturizmus (3) sörvacsora (8) sörvers (2) sörverseny (30) sour (6) spontán erjesztés (2) staropramen (6) stgeorgen (1) stout (37) strong (2) stubnaágoston (1) suarez (1) svéd (2) svijany (1) synthesisbrewlab (1) szakbolt (1) szalon (1) szarsör (6) székely (2) szerb (2) szlovák (6) szlovákia (2) szlovénia (7) szüretlen (2) tabán (1) takácspéter (14) tank (1) tankönyv (1) távoli galaxis (1) teve (1) thehumanfish (2) thomasmenner1701 (2) thornbridge (1) Tibeer (6) tívíszerep (1) tökmag (3) tomiesjef (1) tomm (1) To Øl (2) trappista (3) treehouse (2) tréfa (4) tripel (3) tudomány (1) tuffbuzz (2) tumblr (1) turbacci (1) ugarbrewery (2) uradalmi (1) usa (3) USA (4) utassyrolli (1) v4 (1) vágott (2) valentins (1) vandálbrewing (1) vaskakas (1) vasököl (1) vélemény (1) vintage (1) vizir (1) vonat (1) webáruház (1) weihenstephaner (3) weltenburger (2) wernesgrüner (1) wheat (1) witbier (5) worldbeerawards (1) yeastside (2) zatec (1) zentus (2) zipsbrew (13) zirc (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása